Ahad, 26 Jun 2011

hipokritasi


satu perkataan yang kau layangkan untuk aku
bila mana kau rasa aku yang mulakan segalanya

kau gelar aku pelakon pementasan
dengan tinta-tinta jiwa aku
kerana kau pernah simpati pada rasa aku
simpati dengan ranapnya aku

sudah aku bilang
aku ini sinis berkata.
aku ini lalang
jiwa aku mudah berubah

kotak jiwa aku , aku simpan dalam-dalam
aku tak izinkan kau sentuh
sebab rasa kau bukan ikhlas
tapi manis kata semata-mata

kau umpan perawan-perawan manis
dengan kata manis madu kau
bukan hanya aku yang terkena
tapi ada lagi jiwa yang kau palitkan

jadi aku ingin tanya
siapa yang hipokrit
siapa yang pelakon pementasan

tua kau hanya pada umur
tapi perwatakan kau umpama kanak hingusan

bilang lah pada dunia 
aku ini gadis yang hipokrit
yang memikat kau dahulu
aku pelakon pementasan 
aku biarkan
biarkan.
selama mana kau suka.

bukan aku seorang mangsa manisan kata kau
jadi nya siapa yang hipokrit?
aku, kau atau hantu?

aku ini hipokrit sinis dalam kata.

diam-
terima kasih!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan