Isnin, 24 Disember 2012

Jika Ada


               Mencari arah kiblat, dingin air kolah menyegarkan segenap sendi, dan dengan nama Tuhan, aku bersujud dua rakaat menyempurnakan permulaan pagi. Mencari diri yang hilang, mencari jiwa yang terbang,adakah separuh itu ada pada kamu, itu persoalan yang aku tak tahu jawapan nya, tapi aku pasti Ar-rahman, Ar-rahim Tuhan itu sentiasa ada.

              Pada Tuhan, aku zahirkan rasa cintaku pada dia, rasa rinduku ini, yang aku simpan sendiri,
aku tak punya kekuatan untuk menatap dua matanya, kemudian mengaku bahawa aku ini jatuh cinta dengannya, tidak. Aku lebih senang mengaku dalam sujud doa, pada Tuhan  bahawa aku sedang sukakan dia,Biar Tuhan jaga rasa ini, dan biar Tuhan tentukan segalanya.

            Aku harap, kau juga rasa apa aku rasa,dan semoga kau persiapkan diri, dan bila Tuhan izinkan kita akan bersatu dari rasa ini, makanya magis yang selama ini pudar, bercahaya kembali,

"kau yang sedang mencuri hati
kau yang sedang ada dalam jajahan hati"






EzraNiya.
11.53 am


terima kasih!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan