Khamis, 22 Mac 2012

:: Rindu ini Terlalu 0.2 ::

Hari penuh barakah
Nyata aku kalah
kalah dengan permainan rasa jiwa
kalah dengan rindu yang tiba

kenapa
dan aku tak pernah minta, begini

aku mahu buang campak rasa ini
biar remuk redam hancur jahanam

Tuhan
aku cuma rindu
tapi rindu ini terlalu
ia menyakiti aku

Sumpah
rasa ini membunuh
rindu ini membunuh
senyap, diam tanpa senjata tajam.

rindu "kita" yang dulu
rindu tentang cerita masa lalu

dan aku masih rindu
dan ia membunuhku dengan senyap di angin lalu.
perlu apa aku madahkan?
perlu apa aku puisikan?

rasa ini bikin aku gila
rindu ini bikin aku huru hara
rindu ini, rindu ini makin ketara.

Pasak tiang yang teguh
makin sendeng, condong
tunggu masa menyembah

aku tungu
akan tiba hari itu
bila kita kembali menyulam masa lalu
aku tunggu, tiba.

walaupun hari ini,
aku terlalu rindu.

jiwa,
hati,
rasa,
pinta aku, sabarlah.


Bidadari Patah Sayap, 1320pm.


tinta jiwa :- rindu ini bikin aku keliru.
terima kasih!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan